eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiczy mozna aktem notarialnym zrzec się w prosty sposób prawa do lokalu na rzecz innego współwłaściciela? › Re: czy mozna aktem notarialnym zrzec się w prosty sposób prawa do lokalu na rzecz innego współwłaściciela?
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy mozna aktem notarialnym zrzec się w prosty sposób prawa do lokalu
    na rzecz innego współwłaściciela?
    Date: Fri, 25 Dec 2009 16:23:11 -0600

    gabory wrote:
    > witam
    > ponieważ za mało zarabiam i muszę wziąć kredyt hipoteczny na zakup
    > mieszkania "na dokładkę" z bratem i jego żoną - czyli będzie 3
    > kredytobiorców i właścicieli (tak się domyślam) to mam pytanie czy po jakimś
    > czasie (np, 3 latach) będzie mozna znieść współwłasność lokalu mojego brata
    > i jego żony, tak że w efekcie to ja będę jedynym właścicielem lokalu?
    > czy takie zrzekanie się własności na rzecz innego współwłaściciela niesie ze
    > sobą jakieś zobowiązania podatkowe?

    Da się, ale tu się kilka rzeczy łączy ze sobą, wiec radziłbym wizytę u
    doradcy podatkowego, bo inaczej jeszcze przez fługie lata bedziesz się
    kopał z urzędem skarbowym.
    Zniesienie współwłasności to pikuś w porównaniu z resztą.
    Jak najbardziej można znieść współwłasność
    mogą też zrobić ci darowiznę swojej części.

    Od zniesienia współwłasności o ile nie zmienili podatku nie ma
    od darowizny, szczególnie od żony barta podatek będziesz musiał zapłacić.
    Ja bym się bardziej martwił o ten kredyt.
    Bo jak mieszkanie jest na współwłasność to kredyt jest solidarny.
    Jak będziesz go spłacał ty to urząd skarbowy się do czepi, że spłacasz
    ich część kredytu
    Po za tym zapewne zabezpieczeniem jest hipoteka a kredyt jest na
    trójkę. Bank może mieć małe przeciw do tego, żeby oni pozbywali się
    wpółwłasności.
    W każdym razie w którą stronę byś się nie obrócił to cię ugryzą.
    Proponuję zacząć od wizyty u doradcy, może podpowie inne rozwiązanie niż
    kupowanie mieszkania na współwłasność