    Date: Thu, 09 Dec 2010 14:20:30 +0100
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: czy moge sprzedac towar z 0% marży

    W dniu 09-12-2010 14:01, s...@a...pl pisze:

    > Odpowiem pytaniem. Jak myślisz, czy operatorzy sprzedając telefony za
    > 1zł zarabiają, wychodzą na zero czy są stratni na tej sprzedaży? A jak
    > zapewne się domyślasz, publicznie wałków, reklamowanych w każdym kanale
    > TV, nikt by nie robił.

    Operator sprzedaje telefon za 1zł, ale za to klient związuje się z nim
    na dłuższy czas i zobowiązuje płacić abonament, który zwykle jest tak
    skalkulowany, żeby operator do interesu nie dokładał.

    Ale morał taki, że dla sprzedaży wybranej osobie towaru po cenie
    niższej, niż dla wszystkich innych klientów trzeba mieć uzasadnienie.

    I osobista sympatia albo powiązania rodzinne nimi nie są - w każdym
    razie nie dla organów podatkowych.
    I nie jest nim np. argument, że Pan K. jest kierownikiem zaopatrzenia
    dużej firmy, i jak kupi u nas dla siebie prywatnie telewizor "po
    kosztach" to dla firmy będzie zamawiał tylko w naszej hurtowni.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813