  • Data: 2004-05-21 07:58:00
    Temat: Re: czy milutkie panie z US miały racje????
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Anna napisał:
    > Witam, panie pracujące w US, kategorycznie stwierdziły, że nawet jeśli
    > samochód z kratką spełnia kryteria ładowności samochodu ciężarowego, można
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^6

    Coście się tak na ta kratke uparli??
    Kratka o niczym nie swiadczy. Samochód ma miec homologację na ciężarowy.
    To czy ma kratkę, trzy kratki czy wcale nie ma wpływu na strone podatkową.
    Ma miec homologacje. Jeżeli nagle dla uzyskania homologacji potrzebne
    będą inne dziwne elementy to będziemy je wszystkie wymieniać?

    > odliczyć VAT od paliwa, ale od zakupu tego samochodu mozna odliczyć jedynie
    > 50% nie więcej niż 5000 zł. Dzwoniłam też do biura rachunkowego, gdzie
    > usłyszalam że od zakupu samochodu ciężarowego można odliczyć cały VAT. Kto
    > ma rację????

    Jeżeli samochód ma HOMOLOGACJĘ ciężarową i spełnia wzór na ładownośc to
    można cały VAT odliczyć.
    Tak wynika wprost z ustawy która mówi czego nie mozna odliczyć a nie co
    można.
    Ustawa mowi że nie mozna odliczyć całego VAT od samochodów osobowych i
    innych pojazdów samochdowych ktore nie spełniaja wzoru na ładowność.
    Czyli przypadek gdy samochód nieosobowy spelnia wzór na ładwnośc nie
    podlega pod ten przepis.

    No ale jak ty paniom z US mówiłas o kratce a nie o homologacji, to
    otrzymałas odpowiedź godną pytania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl