  • Data: 2002-07-18 20:57:51
    Temat: Re: co z ulepszonym ŚT zamortyzowanym jednorazowo?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Jul 2002, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Teraz przyszegl mi do glowy inny przyklad.
    >+
    >+ Firma prowadzi szkolenia i kupuje zestaw komputerowy za 3 000 PLN.
    >+ Amortyzyje jednorazowo (bo jej wolno).
    >+ Po roku dochodza do wnioski, ze trzebaby ulepszyc kupujac zamiast monitora
    >+ inne "urzadzenie peryferyjne" - projektor za 30 000.
    >+ Ulepszenie przekracza 3 500.
    >+
    >+ Wiec powiekszaja wartosc skladnika majatku. Jak amortyzowac ?
    >+ Czy tak, jak przed ulepszeniem (czyli jednorazowo) ?

    Arrrrgh ! UoPDoOF, art. 22g, niby spodziewałeś się innej
    odpowiedzi ?? ;> (sugeruję: "tam napisali" :))
    ++++
    17. Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu [...] wartość początkową tych
    środków [...] powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie,
    w tym także o wydatki na nabycie części [...]
    których jednostkowa cena nabycia przekracza 3 500 zł.
    ----

    Widzisz tam co 'powiększa się' ?

    A bezpośredni opis amortyzacji stanowi, że jednorazowo można
    amortyzować ŚT o wartości *początkowej* nie przekraczającej
    (takoż) 3500zł.

    Jak dla mnie nie ma możliwości manewru :( - wzrasta wartość
    początkowa i 'leci' w amortyzację niejednorazową.

    Pozdrowienia, Gotfryd