    From: "Mateusz M." <m...@k...poznan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: cło za program komputerowy
    Date: Tue, 26 Mar 2002 13:57:19 +0100

    Pare dni temu mialem ten sam problem. Pytalem na grupie, niestety bez
    odzewu. Moje boje skonczyly sie w ten sposob iz w US (Poznan-Grunwald)
    powiedziano mi ze oni nic nie wiedza, ze poki co (sprzedaz sprzed dnia
    dzisiejszego) na licencje (bo tak to ujeli) nie ma VAT, w wiec w VAT jestem
    spokojny...no ale poproszono mnie zebym zapytal w Urzedzie Celnym (Poznan) o
    procedure odprawy....
    W pod. dochodowym sprawa jest prostsza. O ile bowiem faktura mailem nie
    spelnia wszystkich wymogow, to jednak wyciag z karty kredytowej (bo domyslam
    sie ze taka byla platnosc) jest udokumentowaniem poniesienia danego wydatku
    i to w miare niezaprzeczalnym.
    Ciekawie jednak swa opinie wyrazil Urzad Celny - stwierdzono ze jesli nie
    bylo towaru i przejscia tego towaru przez granice (a fizycznie nic nie bylo)
    to takiego czegos nie ma wogole w taryfie celnej i nie jest to oclone. Co
    innego gdyby byl nosnik...
    Wniosek nasunal mi sie jeden....miec kogos za granica kto bedzie obciazal
    twoja karte kredytowa, slal faktury mailem, odsylal pieniadze na twoje konto
    np w szwajcarii...i nie plac podatku dochodowego...heh...do dzisiaj :(( bo
    od dzisiaj VAT na licencje....)

    Acha, i jeszcze jedno...moim zdaniem PCC tez nie wchodzi w gre,bo jak tu
    stwierdzic ze transakcja miala miejsce na terytorium RP?

    Pozdrawiam
    Mateusz M.