  • Data: 2010-07-23 10:11:07
    Temat: Re: castorama PKWIU
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-07-2010 10:28, John Smith pisze:
    > Witajcie,
    > w związku z tym , że zamierzam rozliczyć różnice w podwyższonym VAT z 7%
    > na 22% na materiały budowlane zauważyłem intrygującą rzecz. Na fakturach
    > z Castoramy przykładowo wszelkie emulsje scienne, unigrunty

    Podane przez ciebie określenia nie dają podstawy do dokonania
    klasyfikacji. To są nazwy potoczne.
    "Emulsja ścienna" nic nie mówi o składzie chemicznym.

    > i od
    > przeróznych producentów

    Nie ma osobnych PKWiU dla róznych producentów.

    > mają jeden i ten sam nr PKWIU 24.30.11-50.00,

    Przeczytałeś co zawiera ta kategoria i znalazłeś faktycznie źle
    zakwalifikowane "emulsje" czy po prostu nie podoba Ci się, że jest tam
    ten sam numerek?

    "Farby i pokosty na bazie polimerów akrylowych lub winylowych,
    rozproszone lub rozpuszczone w środowisku wodnym (włączając emalie i
    lakiery)"

    Dość szeroka definicja. Tam się zmieści mnóstwo różnych produktów.

    Np. "impregnat do gruntowania, produkowanym na bazie najwyższej jakości
    wodnej dyspersji akrylowej" - ze strony producenta preparatu Uni-Grunt.

    > czyli jedna klasyfikacja do ogromnej masy produktów o podobnym
    > przeznaczeniu.

    A czy czasem nie o PODOBNYM SKŁADZIE? Na tej samej bazie?

    > A... wg ministerialnej listy materiałów bud. odliczanych
    > takie produkty

    Jakie konkretnie?
    Rzuć jeden przykład i sprawdzimy, czy faktycznie został nieprawidłowo
    sklasyfikowany.

    Nie można Ci wierzyć na słowo, że jest źle, skoro dla Ciebie takie samo
    PKWiU na produkty różnych _producentów_ jest podejrzane.

    > mają różne klasyfikacje i wychodzi na to, że żaden
    > produkt kupiony w castoramie nie nadaje się do rozliczenia.

    Co Castorama pisze na fakturach nie ma znaczenia, bo oni nie mają w
    ogóle obowiązku podawania PKWiU dla towarów w stawce 22%. To jest co
    najwyżej wskazówka ułatwiające klasyfikację.

    Kod PKWiU możesz ustalić sam, jeżeli go nie ma albo uważasz, że jest
    błędny. Błąd magazyniera nie zamyka drogi do zwrotu VAT.

    > Może jestem zbyt przerażliwiony, bo w Polsce przekręt idzie za
    > przekrętem

    Takie stwierdzenia to jest młodsze rodzeństwo spiskowych teorii dziejów.
    A jakieś przykłady?

    > i wg. mnie wygląda to tak jakby świadomie castorama nie
    > zaklasyfikowała emulsji

    Emulsji czego w czym????

    >do tych "z podwyższonym VAT'em".
    > Czy to oznacza, że mogli na tym przyciąć nielegalną kasę?

    A jak by to miało niby działać?
    Jeżeli nie wiesz (nie masz pomysłu) ale podejrzliwość Cię nie opuszcza -
    to są pierwsze oznaki paranoi.

    > Czy moje myślenie jest błędne?

    Raczej, delikatnie rzecz ujmując, niekompletne.
    Brakuje tam podstaw chemii i fizyki.
    Podatki to jest w tym całym bałaganie Twój najmniejszy problem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813