eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibezrobotny a ubezpieczenie zdrowotne jako czlonek rodziny? › Re: bezrobotny a ubezpieczenie zdrowotne jako czlonek rodziny?
  • Data: 2002-05-19 22:25:27
    Temat: Re: bezrobotny a ubezpieczenie zdrowotne jako czlonek rodziny?
    Od: "mm01" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Moja zona jest bezrobotna. Czy ja jako maz moge zlozyc w swoim zakladzie
    pracy
    > wniosek o przekazywanie
    > obowiazkowych skladek do ZUS na konto zony. Jesli tak, to na jakich
    warunkach?,
    > na ktora ustawe sie mam powolywac?
    > Czy wówczas moje miesieczne wynagrodzenie jest pomniejszane o wartosc
    skladki
    > przelewanej na konto zony w ZUS?
    >
    > Dzieki za kazde info
    > M.

    w zakladzie skladasz wniosek o objeciem zony ubezpieczeniem zdrowotnym; nie
    ponosisz za to zadnych dodatkowych skladek; nic sie nie zmienia w twoich
    rozliczeniach pracoawca-ZUS-Ty; warunek- zona nie innych dochodow od ktorych
    jest odprowadzana skl.ZUS oraz nie pobiera zasilku dla bezrobotnych;
    nalezy zwrocic uwage na adresy zamieszkania