    From: bromden <b...@g...pl.geen.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: bezpłatne użyczenie lokalu
    Date: Wed, 10 Mar 2004 19:57:14 +0100

    > IMHO czynsz rynkowy - wyliczony jako średnia na podstawie umów najmu lokali
    > podobnych

    art. 11. ust. 2a.
    Wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń ustala się:
    3) jeżeli przedmiotem świadczeń jest udostępnienie lokalu lub budynku -
    według równowartości czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy
    najmu tego lokalu lub budynku,
    4) w pozostałych przypadkach - na podstawie cen rynkowych (...)

    Ale w pkcie 3 nie ma słowa o cenach rynkowych. A potraktowanie osobno
    pktów 3 i 4 sugeruje oddzielne traktowanie tych przypadków.

    > US nie interesuje za ile faktycznie wynajmujesz (sprzedajesz) swoją
    > nieruchomość - masz zapłacić taki podatek, jakbyś robił to za cenę rynkową

    W wypadku sprzedaży - tak, mówi o tym wprost art. 19. Ale za wynajem?
    Nie mogę znaleźć przepisu, który określałby cene wynajmu...

    To jak to jest?

    --
    bromden[at]gazeta.pl