  • Data: 2003-10-20 19:15:59
    Temat: Re: badania i VAT
    Od: Sławomir Stępniak <s...@p...onet.pl1> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hrabia Mol" <kumor@_wytnij_.tarman.pl> napisał w wiadomości
    news:3F942FA7.50007@_wytnij_.tarman.pl...
    > Rzucam temat z czystej ciekawości, jakie będą wasze reakcje.
    > Normalny szewc/blacharz/inny przedsiębiorczy człek, jak - na prośbę o
    > fakturę - podnosi cenę o VAT jest przestępcą skarbowym i krzyżuje się
    go
    > na bramie właściwego US.
    > No to powiedzcie mi moi mili, co sądzicie o tym przypadku:
    > http://prawo.uni.wroc.pl/~rjaworsk/cennik.html

    No i co dziwnego, człowiek jest skłonny wykonać usługę
    na umowę o dzieło, jako osoba fizyczna. Nie płaci vat, więc
    go nie dolicza do ceny. Jak zamawiający ma ciekawość
    otrzymać fakturę, proponuje skorzystanie z pośrednictwa.
    On wykona pracę na zlecenie (lub umowę o dzieło), a
    pośredni to sprzeda, doliczając Vat i swoją marżę.
    To nie to samo co przypadek z szewcem. Zresztą po
    mojemu to szewc staje się przestępcą jak nie podnosi
    ceny o VAT (w domyśle ukrywa dochód).

    --
    Pozdrowienia, Slawek S. s...@p...onet.pl1 (ale bez cyfr)