  • Data: 2010-08-26 15:27:46
    Temat: Re: auto osobowe 60% vat - a co z resztą ?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Domagała w <news:4c767a08$0$27038$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Po to żeby 'zamknęła' mi się faktura. Drukując rejestr sprzedaży brutto mi
    > się
    > zgadza, netto 22% i VAT 22% się zgadza, a cześć 'nieodliczalną' mam w
    > pozycji
    > np. zwolnione co powoduje mi ze mam to rownież w kosztach. Jednym zapisem
    > mam załatwioną całą fakturę.

    Ja też mam załatwioną fakturę, deklarację i wpis kosztowy, bez kombinowania
    z 60% netto.

    Ot tak wiersz wygląda (w uproszczeniu):

    Netto, %VAT, kwota VAT, kwota VAT do odliczenia. W ten sposób
    "netto*%VAT-kwota VAT do odliczenia" idzie w koszty, ale ja nie o tym.

    > Tak to poprostu robie być może z wygody - nie jest taki sposób zakazany.
    > Każdy może zrobić to po swojemu.

    Rejestr masz prowadzić tak, żeby poprawnie wypełnić deklarację, a póki co to
    twierdzisz, że jako netto wpisujesz 60% netto -- a to IMHO nie jest
    poprawnie wypełniona deklaracja.

    > Wracając do tematu wątku
    Nienienie, ja się odniosłem do Twojego czysto teoretycznego rozważania:
    "Rozwazajac czysto teroretycznie ze ma tylko ta jedna fakture to przy
    'dociekliwym' urzedniku jak wpisze w deklaracji vat-7 netto pelne i vat 60%
    to może paść chocby przez telefon celem wyjasnienia pytanie czy tu nie ma
    pomyłki. Jak wpisze i netto i vat obliczone wg 60% to kwoty przeliczajac w
    deklaracji sie zgodzą.
    Ale to marginalna sprawa chociaz z praktyki wiem ze takie pytania padaja.
    "

    Może przestanę owijać i napisze wprost -- bzdura. skąd "dociekliwy" urzędnik
    ma wiedzieć, że VAT-7 został wypełniony na podstawie jednej faktury zakupu,
    a nie że podatnik w deklaracji w netto wpisał 10000 z 30 faktur, a w VAT do
    odliczenia 1000 (czyli 10% tego co w netto), bo tak mu wyszło z rejestru
    zakupów VAT. Zauważyłeś, że nie ma podziału na stawki VAT przy zakupach?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]