  • Data: 2002-06-30 08:00:30
    Temat: Re: anulowanie faktury
    Od: "Danuta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik cef <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afl98l$1p$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Danuta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zerowym VATem
    > tak jak
    >
    > Nie mylisz czasem obowiązku wystawienia faktury
    > z powstaniem obowiązku podatkowego w VAT?

    No własnie. Obowiazek podatkowy jest w momencie zapłaty. Wtedy tez nalezy
    wystawic fakture. W momencie zaplaty. A jezeli ktos nie zapaci to najpózniej
    60 dni po wydaniu towaru. I wtedy powstaje obowiazek podatkowy.Tyle Ustawa i
    Rozporzadzenie. Problem jest ze omawiana faktura jet wystawiona w momencie
    wydania towaru z 3 mies terminem zapłaty. A zatem jest sprzeczna z ustawa i
    rozporzadzeniem.
    Ni moge jej nijak wprowadzic do rejestru a ma kolejny nr. jedyna rzecza jest
    anulowanie jej i wystawienie WZ.
    Korekta zas zmienia istotnie sprawe. Bo co skorygowac? Zwrotu nie było.A
    poza tym ja do rejestru musiałabym wprowadzic za 2 mies jezeli zapłaty nie
    bedzie - a nie bedzie, a korekte od razu gdy podpisza. I zrobi sie ewidentny
    bałagan. Jedyne wyjscie to anulowac.

    danuta