eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiamortyzowane auto - czy mozna je sprzedac i kupic nowy? › Re: amortyzowane auto - czy mozna je sprzedac i kupic nowy?
  • Data: 2003-11-22 07:20:41
    Temat: Re: amortyzowane auto - czy mozna je sprzedac i kupic nowy?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciej Matuszczyk napisał:
    > Witam,
    > Dziękuję wszystkim za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi dot. mojego pytania o
    > modernizacje komputera w zakresie powiekszania wartosci srodka trwalego.
    >
    > A teraz drugie pokrewne pytanie.
    > Kolega kupił auto osobowe (clio) na IDG (nie VAT - usługi medyczne).
    > Amorytzacja została rozłożona na 5 lat. Jednak teraz po 1,5 roku interesy idą
    > na tyle dobrze, że chciałoby się zmienić auto na większe i lepsze.
    > Czy można je sprzedać i kupić nowe (może nawet z kratką) bez jakiś
    > konsekwencji podatkowych?

> [...]
    Też doradzę zmianę księgowej. Zapytaj ją czy jak ktoś kupi/zbuduje
    budynek i zacznie go amortyzować to też nie może przeprowadzić firmy
    przez 40 lat?
    Auto można sprzedać i jego pozostała (nieumorzona) wartość staje się w
    tym momencie kosztem zaś cena sprzedaży przychodem. W zależności od
    stosunku tych dwóch kwot wychodzi podatek do zapłacenia albo nie.
    A kupno nowego auta to nowa bajka i to chyba już wiadomo. A jak kolega
    nie jest VATowcem to po co mu kratka?

    pzdr

    Tomek

    P.S. i witam wszystkich na grupie. Działalności nie prowadzę, jestem
    najemnym księgowym, na pełnej księgowości znam się lepiej niż na KPiR, a
    podatków się powoli uczę.

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl