    From: "Vasco" <v...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: allegro, vat, niezrealizowana transakcja
    Date: Mon, 11 Jan 2010 16:47:50 +0100

    Hej.

    > Podstawą opodatkowania VAT jest *wydanie towaru* lub "czynność
    > zrównana ze sprzedażą", i dopiero takie czynności dokumentuje
    > się fakturą.
    > (ciach)
    > IMO zawarcie umowy nie jest ani czynnością wystarczająca (patrz
    > wyżej) ani konieczną (art.5.2 ustawy) do powstania obowiązku
    > podatkowego, a tylko czynność powodująca obowiązek podatkowy
    > jest podstawy wystawienia faktury.

    Dzięki za wyjaśnienie. Przyznam, że wystawiając faktury - jako datę
    sprzedaży wpisywałem czas zakończenia aukcji/kliknięcia kup teraz, a datę
    wystawienia aktualną. Miałem problem, gdy kontrahent nie płacił w ciągu 7
    dni.

    Gdy nie była konieczna faktura, to "nabijałem na kasę" tak jak wpływała
    należność na konto - uznając, że kasa jest do ewidencji _obrotu_.

    Mały offtop: bać się, jeżeli zdarza się, że nie sprawdzam przez kilka dni
    konta Allegro/bankowego, a ktoś w tym czasie kupuje, należność wpływa do
    banku, a ja ewidencjonuję to dopiero jak sprawdzę konto po kilku dniach?

    Vasco