    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwykly rachunek a umowy itp ?
    Date: Tue, 25 Oct 2005 12:34:04 +0200

    news:djkrmb$6gh$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Prawo telekomunikacyjne się kłania.
    >
    > Art. 56. 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na
    > podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
    >
    > 2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych
    > usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do
    > publicznej sieci telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej.
    >
    > 3. Umowa, o której mowa w ust. 2, powinna określać w szczególności:
    >
    > 1) nazwę, adres i siedzibę dostawcy usług;
    >
    > 2) świadczone usługi, dane o ich jakości, w tym o czasie oczekiwania na
> [...]

    a ja dodam jeszcze:

    Rodzaj dokumentu
    postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego

    Sygnatura
    PD-2-415-7/05

    Data
    2005.03.03

    Autor
    Urząd Skarbowy w Nowym Sączu

    Temat
    Podatek dochodowy od osób fizycznych --> Przedmiot i podmiot
    opodatkowania --> Zakres przedmiotowy i podmiotowy

    Słowa kluczowe
    księgi rachunkowe
    przedsiębiorcy
    usługi telekomunikacyjne

    Pytanie podatnika
    Jaki rodzaj ksiąg ma prowadzić przedsiębiorca świadczący usługi
    telekomunikacyjne?

    P O S T A N O W I E N I E

    Naczelnik Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu działając na podstawie art.
    14a § 1 oraz § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa
    (tekst. jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku z dnia
    18.01.2005 r. w sprawie udzielenia interpretacji w zakresie stosowania
    przepisów prawa podatkowego stwierdza, iż przedstawione we wniosku
    stanowisko nie jest prawidłowe.

    U Z A S A D N I E N I E

    We wniosku zwrócono się z zapytaniem jaki rodzaj ksiąg w 2005 r. ma
    prowadzić przedsiębiorca świadczący usługi telekomunikacyjne.

    Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. ? Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr
    171, poz. 1800 (określa m. innymi prawa i obowiązki przedsiębiorców
    telekomunikacyjnych) art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy).
    Na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego udostępniającego publicznie
    sieci telekomunikacyjne lub świadczącego publicznie dostępne usługi
    telekomunikacyjne na mocy art. 55 ust. 1 tej ustawy nałożony został
    obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania rocznych sprawozdań
    finansowych, poddawania ich badaniu przez biegłego rewidenta i ogłaszaniu
    bez względu na wielkość zatrudnienia, wysokość przychodów oraz sumę aktywów
    bilansu, a także formę organizacyjną tego przedsiębiorcy.
    Ustęp 2 art. 55 stwierdza, że do prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz
    sporządzania, badania i ogłaszania sprawozdań finansowych, o których mowa w
    ust. 1 stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 września 1994 r. o
    rachunkowości.

    W świetle powyższych przepisów jeżeli przedsiębiorca jest
    przedsiębiorcą telekomunikacyjnym i spełnia warunki określone w ustawie
    Prawo telekomunikacyjne, na mocy tej ustawy jest obowiązany do prowadzenia
    ksiąg rachunkowych.

    Powyższa interpretacja:
    - dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu
    prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia, traci swoją moc
    z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących,
    - nie jest wiążąca dla podatnika/następcy prawnego podatnika/osoby
    trzeciej odpowiedzialnej za zaległości podatkowe, wiąże natomiast właściwe
    dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.

    Na powyższe postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej
    w Krakowie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu w
    terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.

    pozdrawiam