  • Data: 2004-09-04 17:17:31
    Temat: Re: Zwrot podatku (tax free for tourists)
    Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Kwietniewski" <e...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:chcldi$p6f$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    > Mam taką sprawę. Kumpel kupił w Kanadzie aparat fot., w cenie bylo 15%
    > podatku. Na granicy mogą mu to zwrócić, ale podobno wtedy trzeba u nas
    > zapłacić cło.

    Powinieneś zapłacić cło i VAT (kanada nie jest w UE...), niezależnie od
    tego czy odzyskałeś VAT w kraju zakupu czy też nie.
    Skojarzenie zależności zwrotu VAT i polskich opat celnych dotyczyło np.
    lądowej granicy polsko-niemieckiej gdzie ze względu na wspólną odprawę
    trudne było ukrycie przed polskim celnikiem czynności przeprowadzanych w
    związku ze zwrotem niemieckiego MWSt.
    Niezależnie od tego czy odzyskałeś VAT w kraju zakupu czy też nie.

    > A jeśli płaci się cło to ile może ono wynosić?
    Cło kilka %, ale VAT 22%...
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl