  • Data: 2002-07-12 08:37:55
    Temat: Re: Zwrot Vatu na stawce 22%
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomek"[...]

    > Nadwyżka podatku naliczonego nad należnym nie jest "nadpłatą". W
    niektórych
    > sytuacjach możliwy jest zwrot tej nadwyżki, ale nie w przypadku, gdy cała
    > sprzedaż jest opodatkowana stawką 22 % (chyba, że nadwyżka wynika z zakupu
    > środków trwałych). Jeżeli na koniec działalności pozostaje nadwyżka
    podatku
    > naliczonego nad należnym, a cała sprzedaż w ostatnim miesiącu działalności
    > jest opodatkowana stawką 22 %, to ta nadwyżka niestety "przepada".
    > Oczywiście zakładam, że został już rozliczony VAT z remanentu
> [...]

    Wspomnialem o tym, bo sytuacja wyglada na NIEBEZPIECZNA.
    Skad moglby sie np wziac owa "nadwyzka".
    Normalnie od VAT naleznego SPRZEDAZY odejmuje sie
    VAT naliczony w Fakturach.

    Wiec jedyne "bezpieczne", co przychodzi mi do glowy, to zaksiegowanie
    faktury zakupu w miesiacy poprzednim w miesiacu otrzymania faktury
    (nastepnym),
    lecz sprzedaz przed otrzymaniem faktury.

    W przeciwnym wypadku towar musialby byc zakupiony albo nie w celu
    osiagniecia przychodu,
    albo zakupiony i NIE SPRZEDANY (wtedy bedzie VAT od remanentu)
    albo zakupiony i zaraz sprzedany po BARDZO NISKIEJ cenie, a to moze obyzic
    czyjnosc
    US czy aby ktos nie dokonal fikcyjnej sprzedazy, by ie placic VAT.

    Moze sa jescze jakies inne mozliwosci.... ale musie, ze warot sie pytajacemu
    nad tym zastanowic,
    czy nie zapomnial przypadkiem sporzadzic remanetnu likwidacyjnemu, albo czy
    gdzies sie
    nie pomylil.

    Boguslaw