  • Data: 2002-07-11 16:39:13
    Temat: Re: Zwrot Vatu na stawce 22%
    Od: "Tomek" <o...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "muniek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:agjvq6$48n$1@szmaragd.futuro.pl...
    > Mam dość niecodzienny problem.
    > W lutym 2002 miałem zapłacić należny VAT US w wysokości 5000 zł
    > nie zapłaciłem...
    > W kwietniu miałem nadpłatę Vatu w wysokości 6000 zł
    > W maju zamknąłem działalność..
    > I teraz moje pytanie czy można skompensować nadpłatę VAT z zaległościami w
    > momencie kiedy działalność gospodarcza jest już zamknięta ?
    >
    > Pozdrawiam

    Nadwyżka podatku naliczonego nad należnym nie jest "nadpłatą". W niektórych
    sytuacjach możliwy jest zwrot tej nadwyżki, ale nie w przypadku, gdy cała
    sprzedaż jest opodatkowana stawką 22 % (chyba, że nadwyżka wynika z zakupu
    środków trwałych). Jeżeli na koniec działalności pozostaje nadwyżka podatku
    naliczonego nad należnym, a cała sprzedaż w ostatnim miesiącu działalności
    jest opodatkowana stawką 22 %, to ta nadwyżka niestety "przepada".
    Oczywiście zakładam, że został już rozliczony VAT z remanentu
    likwidacyjnego, o czym wspomniał mój przedmówca. W takiej sytuacji nie ma
    możliwości "kompensowania" podatku, który miał być zapłacony miesiąc
    wcześniej, z nadwyżką podatku naliczonego na dzień likwidacji. Takie
    płatności mogłyby być "kompensowane", gdyby na koniec działalności podatnik
    miał prawo do ZWROTU nadwyżki podatku naliczonego i o taki zwrot wystąpił w
    ostatniej deklaracji VAT-7 - w takiej sytuacji urząd skarbowy dokonuje
    "kompensaty" z urzędu - nie jest do tego wymagany żaden wniosek podatnika.

    Tomek