    From: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwrot VAT za srodki trwale...
    Date: Mon, 18 Aug 2003 23:11:23 +0200

    Użytkownik "Neo" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bhrcuc$bsr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    >
    > Kupilem sporo srodkow trwalych: komputery, xero itp.
    > Chcialem , by US zwrocil mi VAT - i tu zaczely sie schody.
    > Dawno nic nie kupowalem w ST, i wiem ze kiedys bez "problemu" zwrot
    > otrzymalem.
    > Teraz jakas lodzia z US, ze smentna mina gada do mnie, ze nie odda VATu bo
    > nie mam
    > sprzedazy z inna stawka.
    --------------------------

    Lodzia a to dobre okreslenie.

    > Bylem przekonany ze ta zasada dotyczy tylko zwrotu VAT ze sprzedazy (
    > nadwyzka jednego nad drugim), i że nie dotyczy to srodków trwałych.
    >
    > Moze ktos dobry wyjasni mi krotko i na temat.
    -------------------------------
    Szczerze jakoś nie moge wrócić do rzeczywistości po tym weekendzie ( i po co
    to człowiek bierze urlop dwa dni )
    Ale wydaje mi się że ta Lodzia troche przesadza spróbuj poczytać ustawę Vat
    Podaje cytat ale może poczytaj cały
    Art. 21. 1. W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art.
    19 ust. 2 i 2a, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku
    należnego, podatnik ma prawo, z zastrzeżeniem ust. 2-9, do obniżenia o tę
    różnicę podatku należnego za następne okresy.

    2. Podatnikom dokonującym sprzedaży towarów opodatkowanych w całości lub w
    części, stawką niższą niż określona w art. 18 ust. 1, przysługuje prawo do
    zwrotu z urzędu skarbowego różnicy podatku, o której mowa w ust. 1, z
    zastrzeżeniem ust. 2a i 4.

    2a. Kwota zwrotu różnicy podatku, o której mowa w ust. 2, nie może być
    wyższa od kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, z których
    należności zostały w całości uregulowane, oraz z dokumentów celnych, jeżeli
    podatek z nich wynikający został zapłacony.

    2b. Przepisów ust. 2a nie stosuje się, jeżeli wysokość zwrotu różnicy
    podatku jest uzasadniona nabyciem towarów i usług, o których mowa w ust. 3.

    3. Podatnikom dokonującym sprzedaży towarów opodatkowanych wyłącznie stawką,
    o której mowa w art. 18 ust. 1, u których podatek naliczony jest wyższy od
    podatku należnego, przysługuje zwrot różnicy podatku z urzędu skarbowego w
    kwocie nie wyższej od kwoty podatku naliczonego przy nabyciu towarów i
    usług, które na podstawie odrębnych przepisów zaliczane są przez podatnika
    do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających
    amortyzacji.

    Może ktoś ci przełoży na polski ja dziś nie mam już siły.

    Pozdrawiam Wiola