    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z podatku VAT dla rozpoczynającego Dz.G.
    Date: Wed, 8 Nov 2006 01:17:31 +0100

    Primo: bardzo proszę bez urazy.
    Ale... ale wylazłeś na pasach na czerwonym świetle, albo co
    gorsza pojechałeś tak w poprzek pasów rowerem, i teraz chcesz
    żebyśmy wydedukowali co zrobiłeś źle ;)
    1. Nie zapoznałeś się z przepisami. To nie jest "obowiązek
    księgowego", Wysoki Sejm postanowil ze to Twój obowiązek.
    Księgowy moze pomóc...
    2. Prawdopodobnie nie podajesz nam jakichś ważnych danych.
    Przypuszczenie wynika ze stanowiska owego "księgowego".

    On Tue, 7 Nov 2006, McBain wrote:

    > Jeżeli dobrze rozumiem mogę zostać zwolniony z obowiązku płacenia
    > VATu, na podstawie tego artykułu, tak?

    Tak, *o ile* się nie zostało podatnikiem poprzez rejestrację.
    Ów przepis jest jasny: jak ktoś NIE wybrał "bycia podatnikiem",
    to do limitu jest zwolniony.
    Kropka.

    > Czy są jeszcze jakieś haczyki,

    Mnóstwo.
    Pierwszy z brzegu: jest całkiem sporo rodzajów DG, które wykluczają
    zwolnienie z podatku, na przykład *wszelkie formy doradztwa*.
    Jak ktoś np. nie maluje pokoi wg wskazań klienta, a doradza
    mu w sprawie wyboru koloru, to może mieć pech przy korzystaniu
    ze zwolnienia.
    Drugi z brzegu: ów "limit" bywa liczony dziwnie, np. przy pośrednictwie
    finansowym jest to 30-krotność prowizji (a nie kwota pośrednictwa),
    zarobienie ok. 1500 zł oznacza przekroczenie limitu.

    > Jeżeli tak, to czy mogę np zacząć korzystać z tej ulgi od
    > najbliższego miesiąca po aktualizacji druku VAT-R?

    *ZA PÓŹNO*.
    Ten przepis dotyczy podatników, którz NIE wybrali opodatkowania.
    Wybrałeś? - wybrałeś. To masz inny przepis, pod jakimi warunkami
    można "powrócić" do zwolnienia.
    I nie krzycz po wszystkich dookoła, że ktoś się czepia jak dla
    odmiany na żółym przejeżdżasz ;)

    > Chyba faktycznie będę musiał zwolnić mojego księgowego, gdy
    > pytałem go
    > o to, to mi powiedział, że mnie to nie dotyczy!

    No i to jest gwóźdź programu: myślisz że ktoś tu za wróżkę
    robi? Ja nie. Niby SKĄD mamy wiedzieć, czy dotyczy czy nie
    dotyczy, jak NIC nie napisałeś - co w tej DG robisz?

    > No nie wiem co ja mu zrobie!!!

    ...jak dobrze pójdzie to przeprosisz za pomówienie ;) - zakładając
    że się nie mylę iż masz "w DG" jakieś czynności wykluczające
    zwolnienie.

    > Wykończy mnie!!

    ...fiskus...!

    > Pozdrawiam ciepło