    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zwolnienie z Vatu
    Date: Mon, 4 Jun 2007 23:42:21 +0200

    On Mon, 4 Jun 2007, Maciek wrote:

    > To ja jeszcze raz to samo (uwaga na długi link):
    > http://ksiegowosc.infor.pl/warto-wiedziec/47011,Jaki
    e-sa-skutki
    > -sprzedazy-srodka-trwalego-w-zakresie-prawa-do-odlic
    zenia-VAT.html

    Jeszcze raz to co ja, czy jeszcze raz to co Ty poprzednio?

    Bo artykuł jest przypadkiem na ZUPEŁNIE INNY TEMAT, nie wiem czy
    zauważyłeś, i dotyczy on *KOREKTY VAT ODLICZONEGO* - a nie tego,
    czy na fakturze sprzedaży należy wykazać VAT należny!

    Zaś omawiany przy okazji przypadek jest jasny: VAT *nie został
    odliczony* (bo firma nie miała prawa), cytuję:
    +++
    Z uwagi na zwišzek zakupu z działalnoœciš zwolnionš podatek naliczony
    zwiększył w całoœci wartoœć poczštkowš tych œrodków. Sprzęt komputerowy
    firma sprzedała w grudniu 2006 r. Ponieważ od jego zakupu nie upłynšł
    okres używania 6 miesięcy, firma nie może przy jego sprzedaży skorzystać
    ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.
    ---

    Zauważ, że z tego NIE MOŻNA wyprowadzać wniosku, że jakby upłynęło
    6 miesięcy to W OGÓLE KAŻDY może korzystać ze zwolnienia!
    Warunkiem skorzystania ze zwolnienia jest to, że NIE BYŁO PRAWA
    DO ODLICZENIA VAT przy nabyciu (opisywana firma takiego prawa nie
    miała, bo sprzęt był nabyty dla celów sprzedaży zwolnionej z VAT).

    Wspomniana w cytacie zasad mówi, że jak nie upłynęło 6 miesięcy
    to ZAWSZE trzeba doliczyć VAT.
    Po negacji zostanie tylko mały kwantyfikator: jak 6 miesięcy
    upłynęło, to NIEKIEDY można VAT nie doliczać.
    A warunkiem będzie właśnie brak prawa do odliczenia przy
    nabyciu!
    Teraz może być, czy dalej walczymy z prawami de Morgana? ;)

    pzdr, Gotfryd