eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZwolnienie z VAT - ale ani podmiotowe, ani przedmiotowe, tylko....! › Re: Zwolnienie z VAT - ale ani podmiotowe, ani przedmiotowe, tylko....!
  • Data: 2002-12-02 22:23:11
    Temat: Re: Zwolnienie z VAT - ale ani podmiotowe, ani przedmiotowe, tylko....!
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ Czy to jakies herezje (mam nadzieje),
    >+ czy tez oprocz zwolnienia:
    >+ 1. PRZEDMIOTOWEGO ( = uslugodawca nie jest VAT-owcem),
    >+ 2. PODMIOTOWEGO ( = dana usluga jest zawsze zwolniona),
    >+ jest jescze trzeci rodzaj zwonienia, zalzny od statusu zleceniobirocy ???

    Hm... Ustawa może definiować że spełnienie usługi wobec
    pewnego odbiorcy jest inną usługą i w ten sposób
    manipulować VATowością.
    Co prawda kojarzę tylko jeden taki przypadek :], mianowicie
    sprzedaż podmiotowi zagranicznemu (kiedy taka "sprzedaż"
    zmienia nazwę na "eksport") i zmieniający tylko stawkę
    a nie VAT/zw, ale nie mi sądzić....

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (niekompetentny w rzeczonym przypadku redakcji)