  • Data: 2004-03-13 00:54:44
    Temat: Re: Zwolnienie a VAT - Internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 12 Mar 2004, Radosław Popławski wrote:
    [...]
    >+ Tak z ciekawości mnie naszło... teraz VAT związany z zakupy sprzętu/usług
    >+ będzie tylko częściowo odliczany.
    >+ I tu mam pytanie: jak będą księgowane zakupy dokonane przed krytyczną datą? A
    >+ co z wcześniejszymi? Providerzy będą musieli przeglądać faktury zakupu wstecz
    >+ żeby określić co jest związane ze sprzedażą opodatk. (dla firm) i zw. (dla
    >+ ludu)???

    Uwaga: dywaguję :)
    Otóż IMHO jest tak:
    - dla ST są określone zasady szczegółowe i tu nie da się nic ruszyć,
    liczy się "srednia z pół roku" i tyle. Czyli wszyscy dostawcy powinni
    na gwałt :) nabyć wszelaki prawdopodobnie przydatny sprzęt póki cała
    sprzedaż jest oVATowana
    - dla "reszty wydatków" trzeba podzielić je na:
    -- związane z daną sprzedażą
    -- niezwiązane z konkretną sprzedażą

    I teraz mam pytanie: czy widzisz jakieś koszty poniesione *wcześniej*
    które *realizuje się póżniej* które mogą być związane z *konkretną*
    sprzedażą zwolnioną ?
    Jak na mój gust - kabelki do konkretnego użykownika :) i koniec listy.
    Faktycznie, problem jest: chyba od kabelka kupionego przed 1.V
    a "pociągnietego" do "konsumenta" trzeba by wystawić FW...
    Natomiast co do kosztów "ogólnych" poniesionych "przed" - no to
    nie kojarzę przepisu który by nakazywał żeby coś z VATem kombinować :)
    Bo opłaty z innymi providerami to się raczej "na bieżąco" rozlicza,
    czyli odpadają. Co jeszcze (z oVATowanych !) mogłoby być istotnym
    kosztem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)