  • Data: 2009-07-11 14:55:52
    Temat: Re: Zus dzień później
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Brycki pisze:

    > TO jaka jest prawda w końcu? Jeśli mój bank robi przelew 3 dni, to co -
    > zus będzie się pytał za każdym razem Banku mojego iel trwał u niego
    > przelew?

    Nie sądzę, aby bank robił przelew 3 dni. Jeśli przelew wychodzi z
    banku dnia X, to za kilka godzin w dniu X, najdalej w dniu X+1 koło
    południa jest na koncie wierzyciela.

    W przypadku płatności ZUS, podobnie jak podatków, liczy się data
    obciążenia rachunku dłużnika, a nie uznania rachunku wierzyciela.

    Ba, w przypadku dokonywania płatności opłaty sądowej, jest
    orzeczenie, że nie liczy się dzień obciążenia rachunku, tylko dzień
    zlecenia realizacji przelewu (czyli przelew zrobiony w sobotę, którego
    faktyczna realizacja przypadła na poniedziałek, jest uważany za przelew
    sobotni, pod warunkiem, że w sobotę były środki na jego wykonanie).

    --
    Liwiusz