eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZmiana decyzji sądu nabycia spadku przez ujawnienie testamentu po latach › Re: Zmiana decyzji sądu nabycia spadku przez ujawnienie testamentu po latach
    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zmiana decyzji sądu nabycia spadku przez ujawnienie testamentu po
    latach
    Date: Fri, 8 Dec 2006 06:21:00 +0100

    Użytkownik "Sevi" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1165520424.893123.9650@f1g2000cwa.googlegroups.
    com...
    > Witam,
    >
    > Prosze o porade w ponizszej sprawie:
    >
    > w 1998
    > po smierci mojej babci, jedno z 4 rodzenstwa stwierdzilo ze posiada
    > testament w ktorym dziedziczy w calosci, pozostala trojka poprosila o
    > ujawnienie, ale nigdy nie zobaczyla testamentu
    > skierowano sprawe do sado o stwierdzenie nabycia spadku i
    >
    > w lutym 2005
    > sad wydal postanowienie stwierdzenia nabycia spadku w 1/4 kazdemu z 4
    > rodzenstwa
    > w slad za tym nastapilo odprowadzenie podatku od spadku do skarbowki,
> [...]

    Proponuję przeczytać art.943 do 948 kc
    Natomiast art. 945 &2 mówi:
    § 2. Na nieważność testamentu z powyższych przyczyn nie można się powołać po
    upływie lat trzech od dnia, w którym osoba mająca w tym interes dowiedziała
    się o przyczynie nieważności, a w każdym razie po upływie lat dziesięciu od
    otwarcia spadku.

    Wygląda na to, że czas pozwala jeszcze na wiele i wszystko jest możliwe.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch