  • Data: 2012-11-02 12:01:18
    Temat: Re: Zlecenie pisania tekstów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Nov 2012, Marzena wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    [...]
    > Szczerze mówiąc - jestem zdziwiona takim wymogiem. Już drugi rok z rzędu
    > wykonuję pracę własnie w oparciu o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
    > (piszę artykuły publikowane na portalu)

    W sprawie formalnej :)

    Akurat IMO nie widać powodu dla jakiejś różnicy "w sprawie rachunku",
    bo definicja z Ordynacji taką czynność obejmuje, a zarówno KPiR jak
    i PK nakazują "opapierkować" taki wydatek, jak na mój gust.

    Ale na zasadzie "przy okazji" :), w sprawie "dzieła".

    Z p.widzenia podatku dochodowego w art.10 wymienione są *odrębne*
    źródła przychodów. Jest tam praca, są tam umowy wykonywane osobiście,
    rzecz jasna jest tam DG.
    Ale jest tam również odrębna pozycja dla kapitałów pieniężnych
    i praw majątkowych (z której to pozycji wyłączono zbywanie
    praw majątkowych związanych z nieruchomościami).

    Hierarhia jest taka, że "prawa" są wymienione *po* "umowach osobistych",
    a nie ma przepisu szczegółowego który ustalałby inne zaliczenie.
    Oznacza to ni mniej ni więcej, że z p. widzenia podatku, skoro
    Twoja umowa jednocześnie kwalifikuje się "dzieła" i "prawa majątkowego",
    to nie podlega pod art.13 ("umowy wykonywane osobiście"), ale art.18
    "Wiadomo powszechnie", że USy się o to nie czepiają, nie czepiają
    się również ujęcia 50% KUP w pozycji umów osobistych, bo jedyna
    różnica sprowadza się wyłącznie do rubryki w której jest wpis.
    Niemniej "autorskie dzieło" to przychód z praw majątkowych,
    a nie przychód z umowy wykonywanej osobiście :)
    Dla czystej ciekawości - przychody wpisali Ci do "osobistych" czy
    do "praw"?

    Wracając do rachunków:

    > Pieniadze wpływają regularnie, PIT-a za ubiegły rok też dostałam.

    Może po prostu "ich" jeszcze nikt się o te rachunki nie przyczepił,
    choć powinien ;)
    A może...
    Nie podpisywałaś aby przypadkiem, gdzieś na początku współpracy,
    pełnomocnictwa do wypełniania kwitków w Twoim imieniu (na potrzeby
    umowy)?

    pzdr, Gotfryd