  • Data: 2005-02-01 10:58:49
    Temat: Re: Zielonki idą na swoje ;)
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bon Ton" <a...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > W tej chwili najistotniejsze są dwie kwestie - kto powinien
    > prowadzić firmę i jaki rodzaj opodatkowania wybrać.
    >
    > Jestem zatrudniona na stałe - jeżeli wezmę firmę na siebie, odpadnie
    > płacenie mojego ZUS, ale wtedy zatrudniam męża

    Męża nie zatrudnisz, on co najwyżej będzie osobą współpracującą.

    > i pojawią się
    > związane z tym koszty. Opcja druga - mąż zakłada DG, ja się w
    > papierach nie pojawiam. Co jest korzystniejsze?

    Jeśli mąż musi już figurować w papierach to niech lepiej od razu będzie na
    niego.

    > Jakie opodatkowanie: firma handlowa, duże miasto, planowany
    > obrót miesięczny 20 000zł, przychód przed opodatkowaniem
    > około 7 500zł.

    Przychód=obrót.
    A przed opodatkowaniem to masz dochód.

    Z obrotu 20 000 w handlu ma Ci zostać 7500 dochodu do opodatkowania?
    Jaka to branża że masz takie marże i to w dużym mieście?