  • Data: 2004-03-10 09:00:31
    Temat: Re: Zbieg Ubezpieczeń
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c2mgbg$ec6$1@inews.gazeta.pl>, Andrzej Kłos wrote:

    > szukalem w sejmie i onecie ale chyba jestem mało wprawny i nawet śladu
    > nie znalazłem. Czytałem gdzieś w gazecie, ale autor wiedział jeszcze
    > mniej ode mnie i pisał totalne bzdury.
    >
    > Jakie progi? Teraz żadnych progów nie ma.

    Teraz będzie tak, że zniknie furtka zbiegu ubezpieczeń z umową-zleceniem, a
    'przedsiębiorcy-bogacze' zarabiający już powyżej ok. 2500 zł/mc, będą
    płacić 1350 zł ZUSu... Sam miodzio, prawda? Zawsze z przymrużeniem oka
    patrzyłem na ludzi narzekających, że ten kraj jest jakiś posrany, ale teraz
    jakoś sam zaczynam się przychylać do tej opinii... ;)

    Tutaj masz o progach:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1272,zus-zalezny
    -od-dochodow.html

    A tutaj o umowie-zlecenie:

    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1255,koniec-z-ni
    zszymi-skladkami-na-zus.html

    Mała korekta tego co pisałem - jeszcze tego nie uchwalono, ale jak widać są
    na dobrej drodze. I na pewno to uchwalą, bo to faktycznie była luka w
    ustawie (oczywiście luki są po to, żeby z nich korzystać, ale zasadniczo to
    są wady prawa), a teraz w obliczu wyższego ZUSu muszą to załatać, bo
    wszyscy im w to uciekną zamiast płacić 1350 pln ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl