    From: "D" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zawieszenie DG - ZUS? możliwe są oszczędności?
    Date: Wed, 3 Aug 2005 10:44:28 +0200

    > Czyli co? Pracuje 2-3 dni w miesiącu?to niech pracuje chociaż te 20 to
    > będzie miał na zus i nie będzie mu tak bardzo szkoda.
    > Teoretycznie może. Praktycznie to będzie niezgodne z prawem - pracuje cały
    > miesiąc więc nie może wyrejestrować dg.

    > Czyli chciałby zaoszczędzić ok 500 zł miesięcznie.
    > A google po to żeby przejżeć o czym się na GD pisze.
    > A na tej grupie dość często ostatnio ludzie piszą jak to zus
    > niesprawiedliwie ich karze bandyckimi odsetkami za niezapłacone składki bo
    > niby dwie faktury wystawiali na miesiąc to po co cały miesiąc płacić
    > składki.
> [...]

    poczytaj to
    http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/9021,placisz-zus
    -gdy-faktycznie-prowadzi

    fragment: (...) W piśmie z 4 marca 2005 r. (sygn. Fuu 400-307) departament
    ten potwierdził, że: "obowiązek ubezpieczeń społecznych osoby prowadzącej
    pozarolniczą działalność powstaje od dnia rozpoczęcia prowadzenia
    działalności, a ustaje z dniem zaprzestania jej wykonywania. Chodzi tu
    oczywiście o takie sytuacje, gdy prowadzenie firmy jest jedynym tytułem do
    ubezpieczeń."

    w koncu ZUS sie 'przyznal' ze chodzi o FAKTYCZNY okres wykonywania DG a nie
    od wpisu do ewid. do wyrej. z niej.
    w ustawie o ile wiem zmieniono wyraz 'prowadzenie' na 'wykonywanie'

    Domino