    From: "axel" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zatrudnienie żony we własnej DG...
    Date: Fri, 7 Dec 2007 19:32:28 +0100

    Użytkownik "TS" <t...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:fjbg38$kr5$1@inews.gazeta.pl...
    > BARDZO dziękuję za wszystkie wyjaśnienia.
    > Nie opłaca mi się jej zatruniać i tyle. Niech tkwi na bezrobotnym :)
    > Zgłoszę ją jakoczłonka rodziny do ubezpieczenia.
    >
    > pozdr.
    > Tomek

    Jesteś zbyt nerwowy....porwany....czy co....ostatecznie podjąłeś - po
    przeczytaniu naszych porad - jedyną, właściwą decyzję ! Brawo ! Tylko
    zauważ:
    1.) Jak zgłosisz żonę do ZUS jak osobę współpracująca to.....już Ona NIE
    JEST BEZROBOTNA !!!!!!! Natomiast jest już osobą PRACUJĄCĄ !!!! Wpłacane
    przez Ciebie - za Nią - składki "lecą" już częściowo na jej fundusz
    emerytalny a czas współpracy zalicza się do czasu biorącego udział przy
    obliczaniu przyszłej emerytury....dalej....w razie Jej choroby
    (tfu!tfu!...tego nie życzę!) trwającej dłużej niż 31 dni otrzyma też zasiłek
    chorobowy...
    2.) Jako osoba współpracująca....może brać udział przy rocznym rozliczaniu
    podatku dochodowego (dochód dzielicie po połowie !)...

    axel