  • Data: 2009-10-24 09:01:04
    Temat: Re: Zaniżony ryczałt za najm
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24-10-2009 o 02:38:26 Mieszkaniec <m...@o...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > tylko z trzech i rozliczałem ryczałtem za polowe dochodu (8,5% do 4k
    > euro, później 20%). Trochę sie przeraziłem, ze za coś takiego mogę
    > ostro beknąć i postanowiłem, ze zdeklaruje za minione lat zatajony
    > dochód i zapłacę podatek wraz z odsetkami. Czy kontrole podatkowe osób
    > wynajmujących mieszkania są częste? U mnie to sprawa jest jasna bo nie
    > mieszkam w tych 6 mieszkaniach i oczywiste jest, ze naginałem prawo.
    > Jak mam postąpić w tym przypadku tak aby nie zrobić kichy? Czy
    > wystarczy zwykła korekta deklaracji za 2007 i 2008?

    Tak + tak jak pisał Piotrek czynny żal, żeby nie dać się ukarać
    za niewpłacanie zaliczek. Do tego pewnie korekta ewidencji przychód,
    żeby było cacy. Może wyłóż 200zł i zasięgnij *pisemnej* porady
    jakiegoś doradcy podatkowego (tak żeby w razie wtopy odpowiadał z OC,
    musisz tylko dobrze sformułować pytanie żeby się nie wywinął pokrętną
    odpowiedzią :))?

    > Jak w tym
    > przypadku oblicza się odsetki? Czy jest to od terminu złożenia
    > deklaracji (31 styczeń) czy może od każdego dnia kiedy miałem wpłacić
    > zaliczkę? Dodam, iż wpłacałem zaliczki w każdym miesiącu.

    Od każdego terminu wpłaty osobno + jeśli coś miałeś do dopłaty w zeznaniu
    rocznym
    (chociaż nie wiem czy to możliwe przy ryczałcie), to od 31. stycznia tą
    część.

    --
    Tomek