eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZamortyzowany samochód - jak tanio "pozbyć" się go z firmy? › Re: Zamortyzowany samochód - jak tanio "pozbyć" się go z firmy?
  • Data: 2003-02-17 15:08:12
    Temat: Re: Zamortyzowany samochód - jak tanio "pozbyć" się go z firmy?
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zamortyzował mi się samochód osobowy, który mam w swojej DG. Chciałbym go
    tanio
    > sprzedać, lub oddać, komuś z rodziny lub znajomemu (proszę się nie
    zapisywać -
    > lista jest zamknięta ;-) i rzecz jasna zapłacić jak najmniejszy podatek.
    > Księgowo auto jest warte 0 PLN.

    Nie wiem skąd się wzięło to "Księgowo auto jest warte 0 PLN",
    ciągle to słyszę, a przecież to nie ma sensu. To jest jakiś dziwaczny
    skrót myślowy zapewne.

    No bo skoro "księgowo warte zero" - to jakiegiego podatku
    próbujesz uniknąć? Zerowego? :-)

    Osoby mające pojęcie o księgowości i tak wiedzą o co chodzi
    i przymykają oko na takie sformułowania,
    ale dla "zielonych", do których się zaliczam, jest to mylące.

    Zerowa to jest u Ciebie teraz niezamortyzowana część wartości
    samochodu, a nie samochód. Samochód wartość ma,
    i od tej całej tej wartosci zaplacisz podatek jak go sprzedasz,
    oczywiscie US może zakwestionować wartość zaniżoną w stosunku
    do rynkowej.

    No jesli sie myle, to mnie poprawcie :-)

    A jak to zrobić, aby zapłacić jak najmniej podatku, to ja nie wiem,
    ale chętnie się dowiem, bo i mnie to czeka pewnego dnia.
    I nie będzie wtedy mieć znaczenia czy się całkiem zamortyzował czy nie.

    Pozdrawiam,

    latet