  • Data: 2003-12-03 21:02:32
    Temat: Re: Zamkniecie DG - jak?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 3 Dec 2003, nijou wrote:
    [...]
    >+ Chce zamknąć DG w tym miesiącu. Chce wiedzieć jak najwięcej:

    Zastrzegam że komentuję tylko to co komentuję, w szczególności
    nie komentuję twojego "zawieszenia":

    >+ 1) Czy musze jakieś podsumowania z KPiR robić?

    IMO tak. A nie "podsumowujesz" na bieżąco ?
    Kiedy miałeś ostatnią sprzedaż ? (chodzi o 10 miesięcy
    "przepadania" VAT !)

    >+ 2) Czy musze cos zrobić ze sprzętem który miałem jako środki trwałe
    >+ (samochód używany, który do końca się nie zamortyzował, komputer oraz
    >+ tel. kom. - jednorazowa amortyzacja)

    Spisać dla remanentu VAT. AFAIK VAT musisz naliczyć od "wartości
    rynkowej" i odprowadzić.
    Takoż remanent towarów handlowych *i wyposażenia*, patrz rozp.
    ds KPiR :), a sposób policzenia podatku - w UoPDoOF.

    [...]
    >+ 4) Jak rozliczyć taką zawieszoną działalność w PIT 37 (taki zwykły :-)
    >+ za 2003 rok?

    IMO nie - PIT-36. Byłeś "prowadzącym" ? IMO byłeś. Ale głowy
    ci nie dam ;) a widzę że jesteś odmiennego zdania.

    >+ 5) Coś jeszcze?

    Konta bankowe ? Wyrejestrowanie z EDG i GUS ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)