    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zamiana mieszkania - Podatek, darowizna itp
    Date: Wed, 6 Aug 2003 23:11:43 +0200

    On Tue, 5 Aug 2003, Marcin Będkowski wrote:

    Ja tak wybiórczo, do tego co pamiętam z dyskusji :)

    >+ Witam
    >+ Mam okazję zamienić mieszkanie. Ja posiadam spółdzielcze własnościowe prawo
    >+ do lokalu czyli M2 o pow 36 m2 o wartości rynkowej ok 34-35 tys zł, chcę
    >+ zamienić się na mieszkanie większe bo na 50m2 tyle że będzie to mieszkanie
    >+ spółdzielcze lokatorskie z wkładem ok 23 tys.zł[choć to chyba bez

    A zgodę spółdzielni będziesz miał ?
    Lokator to lokator.... sam niewiele może. I lepiej dopilnować
    na piśmie - znane są przypadki "zapomnienia obietnic" (przez
    spółdzielnię) kiedy członek się wyniósł z lokalu :>

    [...]
    >+ 1. Czy moje mieszkanie będzie traktowane jako darowizna?

    Coś w zamian dostajesz, prawda ? Ciekaw jestem innych opinii :),
    ale to chyba nadal zamiana. Siekierki na kijek, ale zamiana :),
    skoro przejmujesz "tamten wkład"... Znaczy: niekoniecznie
    zamiana *nieruchomości*, tym bardziej w znaczeniu *podatku*,
    bo nie dostajesz "mieszkania" ale tylko "wkład" jak zrozumiałem.
    Skoro nie "zamiana na inny lokal"... no to chyba jednak:
    [...]
    >+ sprzedaje się w ciągu 5 lat od daty nabycia? Mniemam że to mnie nie dotyczy
    >+ w końcu darowizna, no chyba że jakoś te mieszkanie w inny sposób zostanie
    >+ przekazane.

    ...chyba nie :(

    [...]
    >+ Teraz kwestia bardziej na pl.soc.prawo ale:

    ...zdecydowanie...
    [...]
    >+ 1. Jak się zabezpieczyć, aby po zamianie i ewentualnej sprzedaży już nie
    >+ mojego mieszkania dostać gotówkę. Spisać umowę pożyczki u notariusza pod
    >+ warunkiem że będzie ona spłacona po sprzedaży mieszkania

    Nie można zawrzeć umowy sprzedaży nieruchomości pod warunkiem.
    Gdzieś zapisano w KC :), nie chce mi się szukać :]

    pozdrowienia, Gotfryd