    Date: Sat, 21 Mar 2015 16:25:25 +0100
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Założenie działalności
    <5507de0e$0$2191$65785112@news.neostrada.pl> <meav3g$fh3$1@dont-email.me>
    <38435b72$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <medh3u$21m$11@dont-email.me>
    <38441348$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <meei31$21m$12@dont-email.me>
    <550b15b2$0$2211$65785112@news.neostrada.pl> <mefbrt$4be$1@dont-email.me>
    <550bb0bb$0$2192$65785112@news.neostrada.pl> <meic4b$m39$2@dont-email.me>
    <550d3ab4$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d5b9d$0$26812$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d869c$0$364$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 15:56, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Których? I w jakich kwotach? Przecież to nie jest podatek, to jest
    > ubezpieczenie. Nie można se ot tak wpłacić, a potem rocznie wykazać co
    > za kogo i ile, bo już będzie po fakcie. Tu i Teraz pracownik Cef leży w
    > szpitalu i musi być wiadomo czy ma ubezpieczenie zdrowotne, czy nie... i
    > tak dalej.

    Czyli nie wyobrażasz sobie faktu, że można
    podatki czy zusy płacić i prowadzić swoje ewidencje
    i tylko przelewać należne daniny, a jak urząd sobie zechce, to przyjdzie
    i sobie sprawdzi czy dobrze naliczasz i płacisz.
    Spójrz na PIT - jakoś okazało się, że nie potrzeba składać co miesiąc
    pita - tylko zaliczki i jakoś system się nie zawalił.
    Za pracowników tez płacę PIT jednym przelewem i daję jedną
    deklarację roczną a jakoś z PIT-11 urząd sobie potrafi sprawdzić.
    W ZUS mogłoby być podobnie - zwłaszcza, że i tak "system" wie wszystko.

    > Nie mogę. Ubezpieczyciel musi mieć informacje o ubezpieczonym oraz o
    > warunkach ubezpieczenia.

    Jak zajdzie potrzeba, to się dowie.
    Do tego czasu obowiązuje wpłata.
    Jeśli zakładasz, że nasz statystyczny przedsiębiorca będzie
    to wykorzystywał, żeby NIE płącić, to faktycznie trudno jest sobie wyobrazić
    funkcjonowanie takiego systemu.
    Ale w większości funkcjonujących w podobny sposób systemów
    to działa, bo konsekwencje wykorzystania systemu w taki sposób
    są dla naciągaczy bardzo drastyczne. I reakcja systemu jest
    natychmiastowa i nieuchronna. Nieuchronna i szybka.
    To załatwia sprawę.