  • Data: 2003-08-18 09:24:53
    Temat: Re: Założenie drugiej działalności gospodarczej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 18 Aug 2003, Jureq wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ > Wobec tego usiłuję dojść jak można - wyciągając z faktu
    >+ > że "wszystko co moje to jedna własność" i że mogę
    >+ > mieć *tylko jedną działalność* - jednocześnie wyciągnąć
    >+ > wniosek że współwłasność dwu tych samych osób nie będąca
    >+ > osobą prawną może stanowić np. *dwa* podmioty gospodarcze :)
    >+ > Owszem, jakieś mętne pomysły bym znalazł :]
    [...]
    >+ Takie luźne uwagi:
    >+ 1. Umowy spółki cywilnej mogą określać zakres działalności spółki. W
    >+ dwu umowach te zakresy mogą być różne

    To IMHO jest bez znaczenia. Mogę również prowadzić dwa
    "zakłady" (i to w znaczeniu jako "samodzielne przedsiębiorstwa"
    w znaczeniu rónych przepisów niepodatkowych, które można osobno
    sprzedać :)) a będzie to 1 DG czy tego chcę czy nie, obejmująca
    różne "zakresy". Znaczy: nie jest to argument że przy S.C.
    musi/może być inaczej :)
    [lekko OT]
    Fakt, jak ktoś ma duże zakłady może wystąpić o oddzielne rozliczanie
    VAT (na podstawie przepisów o "samodzielnych oddziałach") ale
    DG pozostanie jedna :), tak że również - nieważne czy prowadzisz
    1-os. DG czy wziąłbyś udział w S.C. - mógłbyś występować jako
    osobni podatnicy VAT; różnicy między 1-os a [kilkoma] SC również
    nie ma.
    [koniec]

    >+ 2. Umowy spółki mogą określać wyskości udziałów w spółce. Co będzie
    >+ jeśli w jednej jest 50%/50% a w drugiej 10%/90% ?

    ...i to jest koncept z kategorii "mętne pomysły" ;), tj.
    owszem, rozważałem, ale sam siebie nie umiem przekonać takimi
    argumentami to tym bardziej grupy nie będę... ;)
    Tak BTW[OT/ale TG]: z p. widzenia zobowiązań (w tym podatkowych)
    różnica żadna: odpowiedzialność jest solidarna obojętnie czy 15% czy
    50% udziału :|

    pozdrowienia, Gotfryd