  • Data: 2008-07-01 21:49:09
    Temat: Re: Zaliczki
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Otrzymałem przelewem zaliczkę (przedpłatę) na zakup sprzętu dla klienta.
    > Sprzęt dostarczę w ciągu 2 tygodni. Powinienem więc chyba wystawić mu fakturę
    > zaliczkową

    Jeśli jest taki obowiązek lub było żądanie jej wystawienia.

    > i rozliczyć VAT (wpłata nastąpiła pod koniec miesiąca).

    To tak.

    > Po otrzymaniu zaliczki zamówiłem sprzęt u mojego dostawcy, również dokonałem
    > przedpłaty i również muszę poczekać na sprzęt. Żadnej faktury zaliczkowej nie
    > dostałem i nie wiem, czy mam się o nią upominać,

    Możesz. Ale pamiętaj, że nikt Ci faktury nie musi wysyłać. Oni majajedynei
    obowiazek wystawić. Często jednak nadal wiele firm ignoruje ten obowiązek.

    > czy tak na prawdę nie trzeba jej wystawiać i dlatego dostawca mi jej nie
    > wystawił?

    Trzeba. W przypadku handlu miedzy firmami faktury wystawia się z mocy prawa. A
    tak wogóle skąd wiesz, ze nie wystawił? Napisałeś wyżej, że jej nie dostałeś. A
    to nie jest równoznaczne.