    From: Sławek <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaliczka, a kasa fiskalna - w praktyce
    Date: Fri, 15 Apr 2011 13:12:38 +0200

    W dniu 15.04.2011 12:40, Maddy pisze:

    > Zaliczka nabijana na kasę - osobny kod towaru "zaliczka".

    OK

    > W momencie zamknięcia transakcji na kasie nabija się resztę, kodem
    > towaru "rozliczenie zaliczki".

    Bez wskazania specyfikacji zakupów?

    > Ale do wszystkiego są faktury, taka branża. Jest łatwiej.

    I podklejam do faktury, na której jest specyfikacja zakupów,
    jak rozumiem. I "gra gitara".

    > Taki system już zastałam, ale przeszedł z 5 kontroli w ciągu ostatnich 2
    > lat, bo firma ma ciągle zwroty VAT.

    To ma sens i nie ukrywam, że taki sposób i mnie
    całkiem by odpowiadał. Wymaga to co prawda wystawiania
    faktury także klientom bez działalności, ale to nie problem.

    > A co do obowiązku nabijania zaliczek na kasę, to na szybko znalazłam
    > dwie interpretacja, obie z identycznym stanowiskiem - że trzeba nabijać,
    > bo na kasie ewidencjonuje się podatek należny a podatek od zaliczek jest
    > należny.

    Tak, to że trzeba nabijać na kasę zaliczki nie ulega wątpliwości
    (dla osób fizycznych nie prowadzących działalności oczywiście).
    Zaliczka trafia do rejestru VAT w chwili jej otrzymania, co więcej
    VAT z zaliczki trzeba rozliczyć w miesiącu jej otrzymania, nawet
    wówczas, gdy dowiedzieliśmy się o jej wpłacie w miesiącu następnym.

    A do KPiR wpisujemy dopiero w chwili otrzymania całej zapłaty za
    towar/usługę i dostarczenia towaru do klienta.

    > Dość stare, ale moim zdaniem nic się w prawie nie zmieniło, co by je
    > miało zdezaktualizować:
    >
    > http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/41-kasy-rejestrujace
    /76882-kasa-rejestrujaca.html
    > http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/41-kasy-rejestrujace
    /34102-ewidencja-sprzedazy-kasa-rejestrujaca-sprzeda
    z-zaliczka.html

    Tak i mnie się wydaje. Chyba czytałem wcześniej też te interpretacje.

    Serdeczne dzięki Maddy,

    Sławek