  • Data: 2011-04-14 21:27:20
    Temat: Re: Zaliczka, a kasa fiskalna - w praktyce
    Od: Sławek <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podstawę prawną poproszę.
    >
    > Nie, *NIE* żartuję.
    > Nazwa aktu, artykuł, ustęp... ewentualnie lista odesłań
    > do kolejnych artykułów i tak dalej.
    >

    > Bardzo proszę jakiś link (akty nt VAT są dość powszechne na
    > różnych stronach), wskazanie kiedy była aktualizacja strony
    > oraz <baczność!> *DOKŁADNY* <spocznij> cytat.
    > Ewentualnie (zamiast cytatu z ustawy) może być link
    > do artykułu gdzieś na stronie, pod warunkiem że strona
    > wskazuje podstawę prawną (j.w.) oraz opatrzona jest datą
    > sporządzenia (nie chce mi się wnikać, jak np. było w 2003 roku :))

    Czytałem różne informacje:
    http://www.podatki.egospodarka.pl/31029,Wplacona-zal
    iczka-a-kasa-fiskalna,1,65,1.html
    http://www.podatki.egospodarka.pl/60309,Zaliczka-w-V
    AT-a-kasa-fiskalna,1,65,1.html
    http://www.podatki.egospodarka.pl/44471,Zaliczka-od-
    osoby-fizycznej-a-kasa-fiskalna,1,65,1.html
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/doradca_podatnika/1
    1814/Prowadzenie_ewidecji_w_kasie_fiskalnej.html
    http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-od-towarow-i-us
    lug/Dokumentacja/Kasy-rejestrujace/155347-kasa-rejes
    trujaca.html
    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/41-kasy-rejestrujace
    /38427-kasa-rejestrujaca-zaliczka.html

    Art. 19.
    11. Jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część
    należności, w szczególności: przedpłatę, zaliczkę, zadatek, ratę,
    obowiązek podatkowy powstaje z chwilą jej otrzymania w tej części.

    Art. 106. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani wystawić
    fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę
    dokonania sprzedaży, cenę jednostkową bez podatku, podstawę
    opodatkowania, stawkę i kwotę podatku, kwotę należności oraz dane
    dotyczące podatnika i nabywcy, z zastrzeżeniem ust. 1a, 2, 4 i 5 oraz
    art. 119 ust. 10 i art. 120 ust. 16.

    Art. 111. 1. Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są
    obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy
    zastosowaniu kas rejestrujących.

    Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi, ale chyba nie chcesz powiedzieć,
    że nie muszę się przejmować zaliczkami?

    Sławek