  • Data: 2011-04-14 20:58:44
    Temat: Re: Zaliczka, a kasa fiskalna - w praktyce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Apr 2011, Sławek wrote:

    > Ja też takie rzeczy widziałem, ale jeśli ktoś ma
    > kasę fiskalną, to musi zaliczkę nabić na kasę.

    Podstawę prawną poproszę.

    Nie, *NIE* żartuję.
    Nazwa aktu, artykuł, ustęp... ewentualnie lista odesłań
    do kolejnych artykułów i tak dalej.

    Bardzo proszę jakiś link (akty nt VAT są dość powszechne na
    różnych stronach), wskazanie kiedy była aktualizacja strony
    oraz <baczność!> *DOKŁADNY* <spocznij> cytat.
    Ewentualnie (zamiast cytatu z ustawy) może być link
    do artykułu gdzieś na stronie, pod warunkiem że strona
    wskazuje podstawę prawną (j.w.) oraz opatrzona jest datą
    sporządzenia (nie chce mi się wnikać, jak np. było w 2003 roku :))

    Dla ustalenia uwagi - sam opieram się o treść ustawy
    ujawnioną tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html

    Przezornie zapowiem, że mam zamiar się przyczepić ;)

    Z przezorności procesowej przypomnę również, że ustawa o VAT
    ustanawia własną, wewnętrzną definicję "sprzedaży".
    Ustanawia również listę czynności "zrównanych ze sprzedażą"
    (aczkolwiek nie użyto takiego określenia, de facto tak
    jest, a ściślej - dla naszego przypadku - ustanowiony jest
    "obowiązek podatkowy w razie", mimo że źródłem obowiązku
    jest *inna* czynność)

    > Jeśli tego nie robi popełnia wykroczenie o ile nie
    > przestępstwo.

    Podstawę prawną poproszę. Również na to.

    Toż w razie jakbyś został kontrolerem skarbowym
    stałbyś się postrachem przekonanych o swoim prawidłowym
    postępowaniu przedsiębiorców ;)

    A tak na deser: oczywiście mi nie należy wierzyć.
    Trzeba wziąć ustawę i *samemu* przeczytać! :)
    Ale na mój gust, pomyliłeś przedpłatę z częściową
    realizacją sprzedaży (częściowym wydaniem towaru
    lub częściowym wykonaniem usługi).

    pzdr, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT, bez kasy rejestrującej, więc dyskutuję
    wyłącznie w celach czysto poznawczych ;))