eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii › Re: Zakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 17 Jul 2010 06:48:06 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zakup na allegro na fakture baz VAT-u towar z polski firma z Anglii

    On Fri, 16 Jul 2010, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    [...]
    > Jasne. A teraz zapłać polski VAT od tego, bo zdaje się jesteś
    > konsumentem...

    Moment, moment.
    W przypadku wysyłki z terenu .ue zapłacenie VAT jest *zawsze*
    zmartwieniem przedsiębiorcy.
    Niezależnie od tego, czy sprzedawca jest polskim podatnikiem
    VAT, czy łapie się na jakąś furtkę pozwalającą skorzystać ze
    zwolnienia, i niezależnie czy to "sprzedaż" czy WDT.
    Znasz do tego jakiś wyjątek, powodujący że to konsument miałby
    płacić VAT?

    pzdr, Gotfryd