    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup eBay - sprzedaż Allegro - Urząd Skarbowy
    Date: Fri, 23 May 2008 00:41:19 +0200

    On Mon, 19 May 2008, Karelin wrote:

    > No właśnie z podpisaniem może być drobny problem, ale sprawdzę to.

    W ten deseń byłby literalnie rozłożony na łopatki wymóg par.12
    z rozporządzenia o KPiR. Absurd, ale zniesienie wymogu podpisywania
    f-r zapewniła w .pl dopiero dyrektywa UE która tego jawnie zakazała.
    Zakazu wymagania podpisow na rachunkach "lub innych dowodach" nie ma,
    to minister wziął i wymaga.

    > Mi też się wydaje, że skoro od przychodu ze sprzedaży zapłacę PIT i VAT to
    > nikt nie powinien szukać dziury w całym...

    :)

    > Tym, że jest to akcja w zasadzie jednorazowa.

    Ale w zamian jest "zorganizowana", co świadczy o ch-rze DG.

    > Dla przykładu: często obserwuję, przy okazji atrakcyjnych wyprzedaży, np. w
    > MediaMarkt, że wiele z produktów kupionych w promocyjnych cenach jest
    > następnie (często tego samego dnia) oferowanych np. na Allegro po cenach
    > wskazujących na chęć osiągnięcia zysku przez sprzedającego. Z reguły
    > wystawia on (sprzedający) po kilka sztuk tego samego towaru i raczej nie
    > prowadzi DG. Jak się wówczas powinien rozliczyć z takiej sprzedaży aby nie
    > mieć kłopotów? Ostatnio był tu wątek o przygodach z US po sprzedaży
    > telefonów na Allegro.

    no toż sobie sam wyjaśniłeś: z p. widzenia PDoOF niezależnie, czy uznać
    to za DG czy nie DG wyliczony podatek wyjdzie taki sam (przychód
    minus koszty) ze wskazaniem na korzyść DG (można odliczyć koszty
    ogólne), z p. widzenia VAT ewidentny zamiar sprzedaży w momencie
    zakupu stanowi prośbę o zaliczenie do DG ;)

    > Ze swojej strony mógłbym w zasadzie odczekać ze sprzedażą pół roku od
    > zakupu, aby uniknąć płacenia PCC,

    ...mmm... dochodowego.
    PCC się nie da uniknąć.
    Sprawdź w przepisie: zwolnienie do 1000 zł dotyczy:
    - *transakcji* (czyli trzeba by toto sprzedać każdy osobno, najlepiej
    różnym osobom)
    - *rzeczy* (czyli programy jako prawa majątkowe są wyłączone ze
    zwolnienia)

    > ale myślę, że przy kilkunastu sztukach to
    > by nie przeszło. Zresztą nie chodzi mi o uniknięcie opodatkowania ale jego
    > prawidłowe wykazanie i rozliczenie.

    Powiem tak: ja bym się nie szczypał, tylko potraktował jako normalny (?)
    "skup od ludności" :) (prowadzony w ramach DG).
    Ale jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie".

    pzdr, Gotfryd