    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Żądanie od kupujacego NIP,KRS REGON - po co?
    Date: 28 Jul 2006 16:30:04 +0200

    jedyną z ww. informacji, która musi znaleźć się na fakturze dla kupującego
    będącego przedsiębiorcą, jest NIP, a konsument nawet NIP-u podawać nie musi.

    NIP można podać ustnie, bez podpierania się dokumentem (żaden przepis nie
    wymaga żądania dokumentu nadającego NIP dla DG ani NIP konsumenta)

    mimo to, niektóre instytucje tak lubią biurokrację, że bezmyślnie upierają się
    przy żądaniu dokumentów. Przykładowo: Tele2, orange, ale o dziwo TelePsy już nie

    Kiedy zażądałem podawania NIP-u na moich konsumenckich fakturach VAT, wtedy
    TeleKompromitacja spełniła moją prośbę, a Tele2 i Orange zażądały dokumentów.

    A więc czasami nie ma tak racjonalnych przyczyn, jak kolega podaje...
    Niektórzy po prostu lubią papierki i biurokracje...

    pozdr
    Aleksander