  • Data: 2002-05-20 08:48:49
    Temat: Re: Za długi numer faktury - księgowanie
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Piotr K. napisał:
    > Witam
    > Co myślicie o skracaniu numeru faktury zakupu podczas księgowania ?
    > Problem taki może wystąpić znając ograniczenia wielkości pól
    > w programie, przeznaczonych na numer dokumentu i radosną twórczość
    > dostawców.
    Czasami po prostu nie da się wpisac całego numeru i wtedy wpisuję ten
    kawałek który wydaje mie sie najistotniejszy, skracam rok z 2002 na
    02. "ucinam" zera na początku, ale czasami faktycznie jest problem.
    Np. numery na fakturach Servisco przekraczaja ludzkie pojęcie - 5
    członów, przy odrobinie pecha 15 znaków (raz pod koniec roku było 17),
    w tym jakieś indetyfikatory straszne, a program na którym pracuję
    przyjmuje max. 8 znaków. Jak dodam 5 slashów w tym numerze obecnych to
    co zostaje?
    A numery z Shell'a, BP, Centertela, Plusa?
    Skaranie boskie.
    Swoją drogą, informatyka ktory tak zaprojektował to pole w progamie
    SFINX (PC Best Szczecin) na 8 znaków należałoby powiesić. Nie za szyję...
    A na dodatke helpdesk mi mów że "nikt sie nie skarżył" i że "dłuższe
    pole zajmie za duzo miejsca a standardowa faktura nie ma więcej znaków
    w numerze" czyli to ja marudze, innym wszystko pasuje, tylko ja mam
    same niestandardowe faktury.

    > Czy jest jakaś długość numeru dokumentu,
    > która mieści się w granicach zdrowego rozsądku ?
    Należalo by zapytać, gdzie leżą granice zdrowego rozsądku.
    W przypadku niektórych firm, są chyba z gumy.

    Maddy

    ps. a juz myślałam że ten problem to ja sobie wymysliłam :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl