    From: "MarekZ" <m...@s...org.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS i choroba
    Date: Tue, 23 Dec 2003 00:13:22 +0100

    Użytkownik "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bs7st1$2ct$1@news.onet.pl...

    > Prostując twój tok rozumowania w zus nie ma słowa "zawieszenie". Jest
    tylko
    > wyrejestrowanie z ubezpieczeń.

    OK, no to wpisujemy zamiast "zawieszenie" - "wyrejestrowanie z ubezpieczen".
    Merytorycznie nic to nie zmienia chyba, czyz nie?

    > Ktoś zapobiegliwy już to przemyślał i tak prosto by ci to nie wyszło.

    Byc moze. Ale roznie to z ta zapobiegliwoscia bywa.

    > Czy
    > można podlegać dobrowolnemu ub. zdrowotnemu nie mając żadnych innych
    > ubezpieczeń?

    Mozna.

    > Od jakiej kwoty minimalnej opłaca się ub. zdrowotne dobrowolne?

    Nie ma za bardzo czegos takiego jak "kwota" w tym wypadku. To jest stala,
    niepodzielna skladka miesieczna, aktualnie rowna 187,33 PLN.

    > Jaki czas musisz płacić, żeby to zaczęło działać?

    Dziala na pewno od razu, jesli jest kontynuacja obowiazkowego... Jesli byla
    przerwa to chyba tez od razu (nie jestem pewny), choc przy dluzszych
    przerwach jest dosc wysoka oplata dodatkowa.

    > Za dużo niewiadomyc w
    > twoim rozumowaniu

    Mozliwe, mozliwe... To tylko poszukiwania, a nie gotowa recepta...

    marekz