  • Data: 2003-10-24 14:32:52
    Temat: Re: ZUS-emeryt,U Zlecenie z pełnym ZUS?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Oct 2003, wrote:

    >+ > | Zatrudniłam emeryta na umowe zlecenie tylko ze składką zdrowotna, z tego
    >+ > | wzgledu że mój emeryt w tym samym czasie był zatrudniony na inna umowe
    >+ > | zlecenie z pełnym ZUS, [...]
    >+ > Nie.
    >+ > Tylko zdrowotne byłoby wtedy, gdyby gdzie indziej był zatrudniony
    >+ > na umowie o pracę. [...]
    >+ > Andrzej K. [...]
    >+ Gazeta Prawna w dodatku specjalnym napisała:
    >+ cyt:Jeżeli osoba posiadająca uprawnienia do emerytury lub renty wykonuje kilka
    >+ umów zlecenia , to obowiązek ubezpieczenia powstaje z tytułu umowy
> [...]

    A co by tu komentować, skoro tak w ustawie napisano :) ?
    +++++
    Art. 9.
    2. Osoba spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1
    pkt 2, 4—6 i 10, jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu,
    który powstał najwcześniej.
    Może ona jednak dobrowolnie, na swój wniosek, być objęta ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi także z pozostałych, wszystkich lub wybranych
    tytułów lub zmienić tytuł ubezpieczeń, z zastrzeżeniem ust. 7.
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)