  • Data: 2009-02-23 08:59:10
    Temat: Re: ZUS - Pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 Feb 2009, Krzyszt@f wrote:
    [...komuś...]

    > Nie bądź złosliwy.... u nas w ZUS są tak wredne kobiety że chciałbym miec
    > pewność czy jest sens tam iść czy nie dlatego prosze o odpowiedź.

    IMVHO całość się bierze z faktu, że naprawdę zadajesz dwa pytania.
    Jedno o to, co ZUS *powinien* zrobić. Znaczy czy ma jakiś ustawowy
    obowiązek udzielenia "rozłożenia" i tak dalej.
    A drugie o to, co ZUS *może* zrobić.
    Znaczy czy ustawa pozwala aby rozłożyć.
    Nie, nie wiem która wersja wchodzi w rachubę - ale jeśli tylko druga,
    to Andreas ma rację - nikt z nas nie wpłynie na to, co ZUS *może*
    zrobić jak zechce.
    Twój oddział ZUSu, dla uściślenia.

    A opis nie wygląda dobrze - z p. widzenia przepisów składki ZUS zostały
    pobrane z *wypłaconych* wynagrodzeń. Czyli pieniędzy pracowników.
    Piszę o składce pobieranej z wynagrodzenia (nie "składce pracodawcy
    za pracownika").
    Konstrukcja jest taka, że mamy mieć 100% wynagrodzenia brutto, i z tych
    pieniędzy *pracownika* pobiera się jego składkę.

    No i mamy klops - skoro pobrano formalnie z pieniędzy pracownika,
    nie wolno *jego* pieniędzy ukraść. W praktyce na sucho uchodziło to
    "wielkim" (dużym zakladom państwowym), a "małych" ZUS się czepia.

    pzdr, Gotfryd