  • Data: 2003-09-12 10:21:37
    Temat: Re: ZUS NAM ZYCZY 100 LAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adamski napisał:
    > Wlasnie zglaszam dziecko pracownika do ubezpieczenia zdrowotnego. Dziecko
    > jest z 2001 roku. Wpisujac PESEL program sam "podpowiada" date urodzenia. W
    > tym przypadku 1901 rok urodzenia. Wszystkiego najlepszego Wiktorku z okazji
    > 102 urodzin.

    O ile sie orientuję to dzieciak ma nieprawidłowy numer pesel.
    Rejestrowałam dziecko urodzone w 2003 i Płatnik datę urodzenia
    podpowiedział prawidłowo.
    Pesel tego dziecka zaczyna się 032111 - data urodzenia 11.01.2003
    Kiedys znajomy informatyk pracujący przy Peselu mówił że jest metoda
    żeby numer wskazywał właściwy wiek (stulecie) narodzin.
    Dodaje się cos do oznaczenia miesiąca - wychodzi mi że 20 dla urodzonych
    po roku 1999 i pewnie cos innego dla urodzonych przed 1900.

    W każdym razie system Pesel jest odporny na problem Y2K, o ile numer
    zostanie prawidłowo nadany.

    Swoja drogą znam osobę ktora ma niewłaściwą sumę kontrolnę w Peselu.
    I podobno nie da sie tego sprostowac ani poprawić, jak dostała zły musi
    mieć zły do konca życia.
    Wyobraźcie sobie że np. niektóre programy do home bankingu sprawdzaja
    poprawnośc pesela w przelewach ZUS i nie przepuszczają nieprawidłowego -
    odrzucaja przelew. Całe szczęście dziewczyna ma regon jako zamiennik,
    ale co gdyby opłacała składki dobrowolnie albo była artystką?
    Papierek w łapkę i do banku...

    Maddy "miłośniczka" informatyzacji w polskim stylu

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl