  • Data: 2003-09-12 12:00:27
    Temat: Re: ZUS NAM ZYCZY 100 LAT
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:bjs6p3$7q6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik Adamski napisał: [...]
    > Kiedys znajomy informatyk pracujący przy Peselu mówił że jest metoda
    > żeby numer wskazywał właściwy wiek (stulecie) narodzin.
    > Dodaje się cos do oznaczenia miesiąca - wychodzi mi że 20 dla urodzonych
    > po roku 1999 i pewnie cos innego dla urodzonych przed 1900.

    Mniej wiecej tak: dla urodzonych w XX wieku - do miesiecy nie dodajemy nic
    dla XXI wieku - do miesięcy dodajemy 20
    dla XXII wieku - 40 (ciekawe czy PESEL dotrwa do tego czasu...)
    Dla wieku XIX - do miesięcy dodawalo sie 80.

    Pozdro

    Maseł

    P.S. Nie pamietam, czy chodzilo tylko o wiek w znaczeniu historycznym
    (czyli lata np. 1901-2000), czy po prostu o lata na przykład 1900-1999 - ale
    raczej to drugie

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962