  • Data: 2004-12-29 18:57:22
    Temat: Re: ZUS DRA
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    latet wrote:

    > Witam,
    >
    > Od bardzo dawna nie skladalem w ZUS miesiecznych DRA,
    > zapewne wiekszosc 1-os firemek też nie sklada, bo jak wiadomo *nie trzeba*.
    >
    > Niedawno moj znajomy chcial cos od ZUS (jakies tam zaswiadczenie)
    > i powiedziano mu z wyrzutem, ze nie sklada od dawna DRA
    > i musi zlozyc wszystkie zalegle, aby dostac zaswiadczenie.
    >
    > Pytanie moje:
    > kiedy ostatnio trzeba bylo,
    > i kiedy szykuje sie najblizsza okazja, ze trzeba bedzie?

    Serdecznie odradzam pójście na łatwiznę. Nauczony doświadczeniem
    składam. Na dodatek na piśmie - z potwierdzeniem. Internetu też się już
    boję, bo to bez potwierdzenia więc tak jakby nie było.
    U mnie się po prawie roku okazało że im brakuje deklaracji. Bo przepis
    owszem jest i system automatycznie powienien uwzględniać. Ale w pewnych
    przypadkach nie uwzględnia. No i ja akurat byłem taim przypadkiem co się
    na automat nie załapał. Za to tenże sam system wykrył później
    nieprawidłowości w składanych (nieskładanych) DRA. W sumie to sam siebie
    sprawdził. Tylko że pretensje o brak DRA były później do mnie a nie do
    systemu.
    Na szczęście pani w zusie była miła i nie wnikając w historię błędów
    pozwoliła na miejscu, od ręki, wszystko wyprostować.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919