    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wzor na obliczenie dochodu - likwidacja
    Date: Wed, 1 May 2002 00:34:09 +0200

    On Tue, 30 Apr 2002, Sark wrote:
    [...]
    >+ > >+ czy biurko i półka - każde warte ok. 200 zł
    >+ > >+ to wyposażenie,
    >+ >
    >+ > IMO - tak. Powinno zostać spisane wszystko, co
    >+ > po firmie zostało
    >+ > i ma mierzalną wartość.
    >+
    >+ Ale do ewidencji wyposażenia to wpisuje sie to co
    >+ ma wartość powyżej 1500 zł więc .... ?

    Nie szkodzi.
    W PK nie ma ewidencji wyposażenia jako "urzędowego
    papieru" - a to też nie powód żeby uznać że zakupiony
    majątek rozpłynął się w powietrzu !

    >+ > Oczywiście biurko już nie jest nowe,
    >+ > więc jeśli *kosztowało* 200 zł
    >+
    >+ Hmm, w ten spsoób rozumując to djdziemy do takiej
    >+ sytacji ze trzeba bedzie sie rozliczać z biurka za
    >+ 200 zł które uzytkujesz od 10 lat a nie np ze
    >+ zamotryzowanego komputera który de facto możesz po
    >+ tym okresie wurzucic na śmietnik i kupic nowy.

    Biurko tez możesz wyrzucić.
    Albo wpisać na ŚT - i też nie wchodzi do remanentu
    (NIE MA dolnej kwoty ST - a biurko spełnia wszystkie
    wymogi ŚT, tyle że NIE MUSI być w ŚT - wiem że wiesz,
    ale jak ktoś przeczyta to o komputerze i biurku to
    może pomyśleć że biurka są oddzielną ustawą wyłączone
    z "bycia ŚT" !)

    >+ Chodzi mi o to ze jednak po cos została ustalona
    >+ ewidencja wyposażenia i kwota (aktualnie 1500 zl)
    >+ aby powiedziec co jest wazne a co nie no bo
    >+ inaczej to powiedz mi po co bylaby EW. ?

    Po to, żeby pojęcie "istotności" (chyba tak to jest
    w PK) jakoś sformalizować - i powyżej progu jest
    OBOWIĄZEK dokumentowania co robisz z wyposażeniem.
    Ale to nie znaczy, że jak kontrola cię spyta
    (przy likwidacji) gdzie jest lampa kupiona dwa
    miesiące temu - że możesz powiedzieć że nie wiesz,
    bo do ewidencji nie wpisałeś ;)
    Oczywiście, biurko 10 lat można zakwalifikować
    na złom. Ale skoro nic nie warte powinno przestać
    istnieć. Nie wiem, moze wycenić wartość opałową ?;)

    Jest tu więcej zwolenników "spisywania" *tylko*
    tego co *juz jest* w papierach ?? (to ja się pytam
    po co spisywać ! -:))

    ROTLF :) Nie wziąłem pod uwagę !

    Pozdrowienia, Gotfryd